woensdag 7 december 2011

BK boulder manche 2

Zaterdag 3 december om half 7 savonds begon de 2e een laatste manche van het BK boulder in Bleau. Deze wedstrijd is een selectie wedstrijd voor de finale van het BK boulder. De beste voor mogen door naar de finale komende zaterdag in city lizard.

Tijdens het uurtje opwarmen/uitwerken van de routes kon ik hier en daar al een route toppen en wist ik hoe de meeste passen gingen. Na 45min heb ik me dan ook even aan de kant gezet om wat te eten en te drinken. Er waren enkele routes waar ik de beginpas niet van kon dus was het wat afwachten of deze zouden lukken tijdens de officiele pogingen.

Na mijn kwartiertje rust kregen we 2.5u om zoveel mogelijk routes te toppen. Na dat fluitsignaal kon ik binnen de 10 sec mijn eerste route al toppen. Een van de makkelijkere 6c routes. Als 2e route ging ik naar een iets zwaardere 7e graads route. Deze kon ik ook vlot toppen van eerste poging. Na een half uurtje had ik al een 5 routes geklommen allen van eerste poging. De form zat dus goed. De zwaardere routes kwamen nu aan de beurt. 1 na 1 kon ik deze routes toppen allen van eerste poging. Ook routes waar ik bij het uitwerken nauwelijks naar gekeken had of waar ik de beginpas niet kon klim ik in een eerste poging. Ik kon dit blijven doen tot ik een 9 boulders in een eerste poging geklommen had. Het zotte is dat ik hier maar 1 uur voor nodig had. Ik had dus nog 1.5 uur voor 3 boulders. Heb dan maar even rust gepakt, nog wat gegeten en gedronken om vervolgens in de laatste 3 boulders te beginnen.

De ene boulder had ik 3 pogingen nodig, maar werd makkelijk omdat er een greep teveel in stond. Spijtig dat we dit te laat hebben gezien. De andere boulder had ik 10 pogingen nodig om deze te toppen. De laatste boulder was nog harder en kon hier uiteindelijk de bonusgreep gaan halen. Ik was zeer tevreden met mijn 11 tops en 12 bonussen. Ik ging dan ook met de eerste plaats lopen en sta klaar om te knallen volgende zaterdag!!

Nadat Petzl nog ene getrakteerd had was het een nog mee geslaagde wedstrijd!!

Resulaten op climb2climb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten