vrijdag 21 oktober 2011

BK Boulder M1

Zaterdagavond in klimzaal blok vond de eerste manche van de selecties BK boulder plaats. De beste 4 mogen deelnemen aan de finale.
Er waren 12 routes, 3 routes per niveau (6c-7c). We kregen 1u werktijd in de routes en dan 2.5u om de routes te toppen en te laten registreren door de jury.
Tijdens het eerste uur kon ik van ongeveer de helft van de routes alle passen. Het heeft geen zin om de routes al in een keer te klimmen vermits dat ze toch niet geregistreerd werden. Na het eerste uur ben ik onmiddellijk begonnen met de 2 routes op de dal. Uit ervaring weet ik dat deze altijd zeer snel vettig liggen. Ik kon beide routes van eerste "officiĆ«le" poging toppen. Mijn 3e route die ik wou proberen heb ik maar liefst 3 pogingen over moeten doen. Ik was hierdoor even uit mijn concentratie maar kon daarna een zwarte route in eerste poging toppen en een paarse die ik niet uitgewerkt had in een 2e poging. Na de eerste 2 uur had ik 8 routes getopt waarvan er 6 in een eerste poging. Ik had mijn zinnen nog gezet op een zwarte route die ik uiteindelijk na 9 pogingen en in de laatste seconden van de wedstrijd nog kon toppen (ik sprong van de eindgreep naar beneden en het fluitje ging). Ik wist dat ik vrij goed geklommen had met uiteindelijk een 5e plaats in de uitslag. Net niet bij de beste 4. Ik ga dus evengoed moeten klimmen op de volgende manche in Bleau om mij te selecteren voor de BK finale.    Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten