maandag 17 oktober 2011

RocksOnTour

Rocks On Tour was een boulderwedstrijd verdeeld over 3 manches. De eerste manche vond plaat in Hotton, de tweede op het strand in Westende en de derde en laatste op de groenplaats in Antwerpen. Ikzelf heb aan alle drie de manches meegedaan. Telkens heb ik 's morgens geklommen. Ik deed dit omdat de grepen dan minder vettig zijn, je minder volk hebt en de temperatuur beter is. Mocht ik dan finale klimmen 's avonds, dan was ik goed uitgerust. Er +- 6u tijd tussen de selecties 's morgens en 's avonds.
De wedstrijd in Hotton was de eerste. Hier kon ik 27 van de 30 boulders klimmen waardoor ik een voorlopige 5e plaats had. In de finale kregen we 4 finaleroutes. Deze moesten we telkens onsight klimmen. Tot mijn verbazing kon ik de 2 eerste routes onsight klimmen. De 3e route in een 2e poging en de laatste route wist ik als enigste te toppen van de 8 finalisten. Hierdoor won ik deze 1e manche.
Een paar maand later, begin september stonden de boulderblokken op het strand in Westende. Hier zat de form niet zo goed. Ik kon wel 27 van de selectieboulders toppen. Na de selecties was ik laatste finalist. Ik kan gelukkig vrij goed onsight klimmen waardoor ik op een 3e plaats strand na maar 1 boulder getopt te hebben met alle bonussen.
2 weken na Westende stonden de blokken op de Groenplaats in Antwerpen. Hier had ik specifiek een beetje naar getraind door me de 2 weken tussen de wedstrijden me wat met boulderen bezig te houden. Ik ben namelijk een leadklimmer. Na 1.5uur geklommen te hebben had ik al 25 routes getopt. De meeste onsight of in 2e poging. Ik had dus nog wel wat tijd om de 5 zwaardere boulders aan te pakken. Ik kon hier nog 4 boulders toppen na meerdere (lees vele) pogingen. Zo had ik 29 van de 30 boulders kunnen toppen en was ik zeker van een finaleplaats. In de finales moest ik al 7e klimmen. De eerste route werd niet getopt door de eerste 6 klimmers. Ik kon ze tot mijn verbazing onsight klimmen tot groot jolijt van het publiek. De andere boulders waren hard! Hier en daar topte er iemand wel eens een boulder. Maar niemand wist er 2 te toppen. Doordat ik de eerste route onsight klom won ik de wedstrijd.
Door mijn 2 eerste plaatsen en 3e plaats won ik ook het eindklassement.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten