maandag 23 mei 2011

Clubkampioenschap 2011

Vorige zaterdag vond het clubkampioenschap plaats in klimax. Je had 3 disciplines waar je kon aan deelnemen. De ochtend bestond uit de boulder- en speedwedstrijd. In de namiddag was het de beurt aan het leadklimmen.

De boulderwedstrijd:
Er waren in klimax I binnen in de zaal 16 boulders gebouwd van verschillende moeilijkheidsgraden. Omdat er veel rechte wanden zijn waren er veel technische boulders. Gelukkige waren er ook enkele boulders die door een overhang gingen. Ik kon de meeste boulders van een eerste poging toppen. Bij 2 boulders had ik een poging meer nodig en bij 1 boulder geraakte ik aan de eindgreep maar kon deze net niet vasthouden. Omdat ik dus 15 van de 16 boulders getopt had won ik bij de 16+ jongens.

De speedwedstrijd:
Deze wedstrijd was buiten op de speedwand van klimax II. Ik had de donderdag voor de wedstrijd 2 (bijna) identieke makkelijke speedroutes gebouwd en hierbij rekening gehouden met de kleine mannen -12 jaar. Iedereen zou deze route klimmen, ook degene die al een paar weken op de officiële route aan het oefenen waren. Er werd gewerkt met rechtstreekse uitschakeling. Er werd dus met 2 klimmers tegelijk geklommen en degene die eerst boven was ging door naar de volgende ronde. Ik kon me zonder problemen plaatsen voor de volgende ronde. Na die ronde bleven we nog met 3 over. Er zou dus eerst ieder apart op tijd geklommen worden en vervolgens moesten de 2 snelste tijden het tegen elkaar opnemen voor de eerste plaats. Ik ging er vrij snel vandoor op mijn route maar tot overmaat van ramp deed ik iets verkeerd en kwam een paar millimeter tekort bij mijn jump naar de eindgreep. Spijtig maar niks aan te doen. Uiteindelijk won mijn broer Yannick de speed bij de 16+ jongens.

De leadwedstrijd:
De lead was als een gewone wedstrijd. Dus deze bestond uit 2 selecties en 1 finale. Kristof en ik zaten samen in één categorie. We klommen dus zowieso finale. Als selectieroutes moesten we een 7a en een 7b+ klimmen. Ik kon beide routes vlot toppen. De finale was een 7c+ route. We wisten beide dat we deze route aankonden maar spijtig genoeg viel Kristof op de crux passage. Ik kon deze passage wel overwinnen en klom me zo een weg naar de top. Ik werd dus 1ste in de categorie wedstrijdklimmers.

Binnenkort alle resultaten en info op bvkb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten