maandag 15 augustus 2011

Wereldkampioenschap Arco.

Het einde van het schooljaar liep ten einde, de examens waren afgelopen en de grote vakantie stond voor de deur. Wat kan je dan anders doen dan op vakantie gaan om te gaan klimmen. De enige vraag dat je dan nog kan bedenken naar waar zouden we kunnen gaan. Ik wist van vorig jaar toen we in Arco op vakantie waren dat daar het wereldkampioenschap zou plaats vinden. We zouden deze wedstrijd dan kunnen combineren met het rotsklimmen wat we uiteindelijk ook deden.

Op zondag 10 juli vertrok ik samen met mijn broer Yannick richting Arco. De rit verliep zo vlotjes dat ik zeker kan aanraden om op zondag namiddagen te vertrekken richting het zuiden. We hebben nergens file gehad en konden overal onze snelheid aanhouden. Uiteindelijk kwamen we na een 11-12u rijden om half 1 ’s nachts aan op de camping. Het was volop aan het regenen dus bleven we gewoon in de auto slapen tot de volgende ochtend. Eens dat de zon opkwam en de receptie open was konden we ons aanmelden, plekje uitzoeken, tent opzetten en zijn we dan maar gaan klimmen.

Na een week gingen Sam en Liselotte met de vlieger afkomen. We zijn ze gaan oppikken aan de luchthaven dat maar een uurtje van Arco verwijderd lag. Nadat we terug op de camping waren duurde het niet lang meer of we hingen al tegen de rotsen.

Na enkele dagen was het dan tijd voor de wedstrijd. We hadden al een paar keer gaan kijken maar nu was het onze beurt. We wisten dat er zware concurrentie was dus gingen we ons gewoon amuseren en ons best doen voor onszelf. De twee routes waren zo hard dat als we beneden kwamen we zeer hadden aan onze vingers. Conclusie, meer campussen. Ik heb mijn twee routes net iets beter geklommen dan mijn broer waardoor ik op een 89ste plaats strandde en Yannick op een 127ste plaats. Niet getreurd genoten we nog van de overige klimmers.

Twee dagen na de lead selecties was het dan de beurt aan de speed selecties. We stonden vroeg op want het ging vroeg beginnen tot we aan de klimzaal kwamen en zeiden dat het uur opgeschoven was. We zijn dan maar nog een beetje gaan shoppen. Uiteindelijk konden we binnen in de klimzaal en konden we ons opwarmen voor de speed. Omdat het weer nogal vochtig was mochten we ieder een opwarm poging doen op de speedroute. Gelukkig veranderde het weer en kwam de zon tevoorschijn. Gedaan met die vochtige grepen. De speed wedstrijd kon beginnen. Uiteindelijk behaalde yannick een 62ste plaats met 16.81 sec op 15m en ik behaalde een 58ste plaats met 14.91sec een persoonlijk record voor mezelf.

De rest van de vakantie genoten we nog verder van de verschillende finales van de speed en lead en klommen we nog veel op de rotsen. Ikzelf had een 8b project waar ik maar liefst 16 pogingen in getrokken heb maar altijd op de voorlaatste of laatste pas gevallen ben. Ik heb dus nog een reden om zeker nog eens in Arco te gaan klimmen. Gelukkige kon ik 3 7c’s doen een van 8, 10 en 25m en nog een hele reeks andere routes.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten