maandag 12 november 2012

Bk Boulder de selecties

Op 1 december vindt het BK boulder in Gent plaats. Om hier aan te kunnen deelnemen moet je je selecteren voor de finale, dit wil zeggen dat je bij de beste 4 moet zijn op 1 van de 2 selectiewedstrijden. De eerste wedstrijd vond plaats in Klimzaal Blok. Hier klom ik zeer sterk maar had een probleem in een traversée. Uiteindelijk kon ik hem wel klimmen maar in iets teveel pogingen. Naast deze route kon ik nog 9 andere routes toppen. Zo kwam ik op een totaal van 10 tops van de 12. Dit was echter niet genoeg voor een finaleplaats. Ik eindigde 7e. In de 2e manche zou het beter moeten gaan als ik de finale wil halen.

De 2e manche vond plaats in City Lizard. Na een iets wat moeizame start (3 pogingen nodig in een eerste route) kon ik 7 routes na elkaar in 1e poging toppen. Van deze routes was ik zeker dat ik ze zou kunnen klimmen. De overige routes waren veel zwaarder. Tijdens de voorbereidingstijd had ik er maar heel even in gewerkt, dus dit waren projectjes. Ik had gelukkig nog tijd genoeg om deze te proberen. Het eerste project kon ik verrassend in een 5e poging toppen. Het 2e project kon ik de bonus in een 1e poging halen maar geraakte dan niet verder. Na een kleine rust toch nog eens een poging gedaan en deze route dan maar getopt. Door deze te toppen had ik 10 boulders kunnen klimmen. Dit resulteerde in een 3e plaats en een ticket naar de finale.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten