vrijdag 2 november 2012

Wereldbeker Puurs


Het weekend van 21 en 22 september was er zoals al vele jaren de wereldbeker lead in klimax 2. Dit is een van de niet te missen wedstrijden zowel voor deelnemers als toeschouwers. Sinds dat klimax 2 er staat doe ik mee aan de wereldbekers. Ik heb er nog geen enkele in klimax overgeslagen. Dit jaar deed ik dus ook mee. Er waren niet veel deelnemers maar degene die er waren, waren wel allemaal wereldtop! De kans om halve finale te klimmen was van in het begin bijna niet haalbaar tenzij dat er ineens een wonder met me gebeurde. De eerste route was direct starten in het overhangende deel van klimax 2. Deze route was een atletisch geval. Ik klom goed, wist vrij hoog te geraken, maar een setje op een verkeerde plaats willen inpikken heeft me teveel van men krachten gekost waardoor ik de eerste lengte van die route net niet klom. De tweede route startte op de rechte wand. Technische inklim en dan hup het dak in. Ik kon goed doorklimmen en raakte een pak hoger dan mijn eerste route. Content van men routes haalde ik een 33ste plaats. Volgend jaar terug hard trainen om hopelijk nog eens een halve finale te klimmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten