vrijdag 2 november 2012

Wereldkampioenschap Parijs


13 september vonden in Parijs de selecties van de lead plaats. Parijs is bij de deur dus waarom daar niet gaan deelnemen. Na een vlekkeloze rit aangekomen in een b&b. Na het inchecken te voet richting zaal vertrokken. De dames waren bezig aan hun selectiewedstrijd. Anak klom die dag ook en  misschien waren we nog op tijd om Anak te zien klimmen. Eens aangekomen in de zaal had Anak net geklommen. Spijtig dat ik het niet gezien had maar ja. Nadat de vrouwen allemaal geklommen hadden nog wat gaan wandelen in het centrum van Parijs, s’avonds nog een lekkere pizza gaan eten en dan bedje in.
De wekker liep véél te vroeg af. De selecties starten om 9u en vermits ik 6e klom en nog moest opwarmen wou ik tegen 8u in de zaal zijn. Kort na 9u was het mijn beurt om te klimmen. Het was een technisch begin op kleine greepjes. Elke fout werd afgestraft. Ik klom mijn route vrij goed, maakte geen enkele fout maar de verzuring werd me teveel en viel op iets boven de helft. Goed voor een 31ste plaats van de 50 in deze route. De 2e route was van een ander kaliber. Deze was zeer boulderig. Verre krachtige passen op slechte grepen. Ik viel iets te vroeg in deze route waardoor ik 39ste werd in men 2e route. In mijn groep ben ik uiteindelijk 36ste geworden en in totaal 71ste.
Na de selecties ben ik nog gaan kijken naar de selecties van het boulderen. Dit was leuk om naar te zien zeker omdat er nog een Waalse klimster meedeed. Na deze selecties terug naar huis gereden op weg naar de wereldbeker in klimax eind van volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten